Friday, November 18, 2011

Al Kisah Suatu Cerita

( Dengan suara separuh berbisik )
Psssttttt... Hey.     Hey!

Saya ingin bercerita. Bercerita tentang suatu cerita yang saya seharusnya tidak ceritakan di sini. Tetapi saya teringin sangat bercerita mengenai cerita itu. Hati saya mengamuk supaya cerita itu diceritakan. Tetapi saya tidak boleh menceritakan cerita yang seharusnya saya ceritakan tetapi tidak boleh saya ceritakan atas alasan tertentu. Oleh sebab itu saya menulis coretan ini sekadar untuk memujuk hati sendiri seolah - olah saya telah pun menceritakan apa yang saya ingin cerita tetapi tidak boleh diceritakan padahal sebenarnya saya tidak menceritakan sama sekali sama ada di sini atau pun ke sahabat handai mahupun pada coretan - coretan di tandas awam. 

Sekarang barulah hati saya diam, walaupun saya tahu dia tidak puas.

No comments: